Hoe voeg je informatie aan de site toe?

De site bestaat momenteel uit informatie die er op twee manieren is opgezet:

1) onder een menukeuze zit pagina met één artikel.

2) onder een menukeuze zit een zgn. Blog. Dit is een lijst met artikelen die op volgorde van publicatiedatum worden weergegeven.

De pagina’s met één artikel zijn te bewerken door op het ikoontje naast de titel te klikken. Je komt dan in een tekstverwerker waarin de tekst kan worden aangepast.

De pagina’s die onder de menukeuzes “Nieuws”, “Mededelingen LO” , Mededelingen HO” zitten, zijn Blog pagina’s. Ook deze pagina is een Blog pagina. Hier kan telkens een nieuwsartikel aan worden toegevoegd. Dat kost wel een paar muiskliks meer, maar biedt wat voordelen. je kunt bv. oud nieuws automatisch laten verdwijnen, of artkelen klaarzetten en pas op een bepaalde datum laten verschijnen.

1) kies uit het linkermenu onder Sitebeheer de link “Voeg een artikel toe”

Er verschijnt dan een tekstverwerker

2) Vul een titel voor je artikel in

3) Vul de inhoud van het artikel in in het tekstverwerkervenster

4) Onderaan bij publiceren kies je een sectie. Momenteel hebben we drie secties, met informatie voor bezoekers, voor leden of voor beheerders.

5) als je de sectie hebt gekozen, moet je een categorie kiezen. Bijvoorbeeld als je de sectie “voor leden” hebt gekozen, zijn onder meer de categoriën “Mededelingen Harmonieorkest” en “Mededelingen Leerlingenorkest” beschikbaar.

Afhankelijk van welke categorie je hier kiest wordt het artikel geplaatst in de “Blog” die in het ledenmenu onder “Mededelingen HO” danwel “Mededelingen LO” zit.

Klik tenslotte op “Opslaan” kijk of je artikel zichtbaar is.